share

Bij Vohamij draait alles om de lange termijn

Of het nu gaat om klanten, leveranciers of het personeel, bij Valtra dealer Vohamij is de lange termijn altijd belangrijker dan een vluchtig succesje. Door mee te denken, samen te werken en goede service te bieden streeft het bedrijf naar lange termijn relaties.

Met het uitgebreide programma van Valtra kunnen we een breed publiek bereiken. Het merk heeft immers modellen van instapniveau tot high-end.

Als ik mijn auto parkeer bij Vohamij in Heythuysen (L.) stapt net een monteur uit een Valtra en vraagt “Waarmee kan ik u van dienst zijn?”

Bij de meeste bedrijven, ook buiten de landbouw, krijg je die vraag pas bij de balie. Het is het effect van de cursus ‘klantbeleving voor monteurs’, vertelt Geert Camps later.

”Het personeel heeft grote invloed op de eerste indruk van een klant”, is zijn stellige overtuiging.

“Daarom heb ik een keer zo’n cursus voor onze monteurs geregeld.”

Het tekent de instelling van de bedrijfsleider van de Limburgse Valtra vestiging. Ook op andere fronten is hij vaak meer bezig met processen dan met de techniek.

“Een goede werkvoorbereiding is cruciaal voor de uitstraling van je bedrijf”, noemt hij als voorbeeld.

“Als bij ons een kapotte trekker of machine binnenkomt, proberen wij al klaar te staan voor actie. We bellen van tevoren de chauffeur om zo nauwkeurig mogelijk te horen wat er aan de hand is zodat wij de juiste gereedschappen en onderdelen klaar kunnen zetten. We proberen een stap vooruit te denken en snel service te leveren. De klant waardeert dat. Er komen niet voor niets naast Belgische ook steeds vaker Duitse klanten naar ons bedrijf.”

Verkoopgesprekken

Meedenken met de klant doet Vohamij ook bij de verkoopgesprekken.

“We hebben hier gespecialiseerde vollegrondsgroentebedrijven maar ook akkerbouw en melkveehouderij”, vertelt Camps.

“Met het uitgebreide programma van Valtra kunnen we een breed publiek bereiken. Het merk heeft immers modellen van instapniveau tot high-end. Wij zijn nog niet zo heel lang Valtra dealer (sinds 2014, red.) maar we merken dat rijders van andere merken steeds nieuwsgieriger worden. Ze horen de positieve verhalen over de ruime cabines en de SmartTouch bediening. En het imago van de motoren en transmissies is uitstekend. Ook het Scandinavische kwaliteitsimago en de mogelijkheden van de Unlimited Studio maken de verkoopgesprekken makkelijker.”

Het streven naar goede en vooral langdurige relaties trekt Camps ook door naar de machinemerken waar Vohamij dealer van is.

“We streven steeds vaker naar een premium-dealerschap met wederzijdse voordelen én verplichtingen.”

 

Tekst en foto Mechan