Sinds 2018 heeft Valtra twee nieuwe Dealer Account Managers. David van Gelder (35) neemt regio Zuid voor zijn rekening, Coen van Dijk (34) bedient de regio Noord. De A1-snelweg scheidt hen, maar passie voor Valtra bindt hen.
“Het is de combinatie van de techniek, commercie en agrarisch”, weet David van Gelder, die na de hbo-studie IVA en werkervaring in de autoverkoop geïnteresseerd raakte in de landbouw.
“Ik woon nu weer in Oud-Beijerland, waar ik ook opgroeide tussen de boerderijen. De landbouw spreekt me aan. Toch miste ik in mijn marketingfunctie bij een chipsfabrikant de techniek in mijn werk. In mijn rol als Dealer Account Manager voor Valtra komt dat juist wel weer mooi samen. Het merk past ook bij me: ik mag bijvoorbeeld graag jagen en vissen. Eigenlijk ben ik een echt buitenmens die zo in Scandinavië zou kunnen wonen.”
Cowboy op trekkergebied
De wortels van zijn collega Coen van Dijk liggen op een Noord-Gronings boerenbedrijf, waar hij de interesse in tractoren koppelde aan een HBO-opleiding Agrotechniek & Management. Na een vertegenwoordigersfunctie bij een mechanisatiebedrijf zocht hij een nieuwe uitdaging.“Vroeger reed onze buurman al op een Valtra; het was altijd al een degelijke, goede trekker. Sindsdien heb ik het merk alleen maar zien verbeteren qua uitvoering. Het zijn intuïtieve, op de gebruiker gebaseerde trekkers. En we groeien nog steeds: van 3% zijn we in een paar jaar verdubbeld naar bijna 6% marktaandeel. We doen het gewoon net even anders dan andere merken. In die zin is Valtra een cowboy, lekker eigenzinnig.”