share

70 jaar klantgerichtheid

Valtra viert in 2021 dat ze 70 jaar geleden is gestart met de productie van machines en tractoren. 70 jaar geleden lag de focus vooral op de mechanisatie van de landbouw. Later verschoof die naar bijvoorbeeld verbetering van de arbeidsveiligheid, schaalvergroting van boerderijen en het succes van plattelandsbedrijven.

Met haar technologieën en services is Valtra altijd in staat geweest om aan de behoeften van haar klanten te voldoen. Maar de afgelopen tien jaar zijn de grootste sprongen gemaakt. De komende jaren ziet Valtra dat digitalisering en precisielandbouwtechnologie het aanzien van de landbouw aanzienlijk veranderen. “De vorderingen die 70 jaar geleden zijn begonnen, gaan door en versnellen nog steeds. Dankzij de aanhoudende drang tot productontwikkeling, hebben Valtra-tractoren nu hun vijfde generatie bereikt. Nu verwachten onze klanten slimme oplossingen van Valtra. We doen grote investeringen in onze fabriek in Suolahti, Finland. Het nieuwe logistieke centrum is net gelanceerd en deze zomer zal er met de bouw van een nieuwe spuiterij worden begonnen ”, zegt algemeen directeur Jari Rautjärvi.

Klantgerichtheid nu en in de toekomst

Valtra startte in 1951, toen nog als Valmet, met de serieproductie van tractoren in Jyväskylä, Finland. Het eerste model was de Valmet 15 met 15 pk vermogen. Het was ontworpen om een ​​paard op een kleine boerderij te vervangen. Vanaf het allereerste begin werden de behoeften van de klant benadrukt en werden structurele oplossingen geïntroduceerd waar Valtra nog steeds bekend om staat: de bodemvrijheid was hoog genoeg voor bosbouwwerkzaamheden en de tractor was ook ideaal voor wegonderhoudstaken. Later maakte de cabine-ergonomie het mogelijk om langere en veiligere werkdagen te werken, met meer ruimte voor de chauffeur.

Valtra heeft altijd een bijzonder nauwe relatie gehad met haar klanten. Begin jaren negentig werd het bestelsysteem voor klanten geïntroduceerd. Dit betekende dat er in de fabriek geen tractor op voorraad werd vervaardigd; in plaats daarvan werd elke tractor klantspecifiek gebouwd. Dankzij dit baanbrekende klantenbestelsysteem beschikte de tractorfabriek altijd over nauwkeurige informatie over de behoeften van de klant.

Een aanzienlijk aantal werknemers in productontwikkeling en productie hebben een sterke agrarische achtergrond en hebben echt een goed begrip van de behoeften van boeren. Klantgerichtheid is tot op de dag van vandaag het uitgangspunt geweest voor de ontwikkeling van nieuwe producten. Klanten waren een integraal onderdeel van de ontwikkeling van de vierde generatie tractoren en de bekroonde SmartTouch-armsteun. Zowel de 4e generatie machines als de gebruiksvriendelijke SmartTouch zijn bestsellers geweest en hebben een ongelooflijke reeks onderscheidingen verzameld.

Tegenwoordig is de klantgerichtheid van Valtra terug te zien in het brede scala aan beschikbare accessoires en opties, evenals in de Unlimited Studio, waar éé op de drie tractoren die in de fabriek in Suolahti worden geproduceerd, nu wordt afgestemd op de exacte specificaties van de klant. Op maat gemaakte Valtra-oplossingen worden gebruikt in de landbouw, het loonwerk, het luchthavenonderhoud en zelfs bij de defensiediensten. De klantgerichte benadering is ook terug te zien in de ontwikkeling, onderhoudsdiensten en digitale diensten zoals Valtra Connect. Het tempo van de ontwikkeling gaat zo snel als altijd door, aangezien Valtra ernaar streeft om diensten en tractoren verder te verbeteren in overeenstemming met de behoeften van de klant.

Wat komt hierna?

Nieuwe regelgeving zoals de EU Green Deal, wereldwijde milieunormen en klimatologische veranderingen, brengen nieuwe uitdagingen voor de boeren met zich mee. “Vermindering van kunstmest en chemische gewasbescherming én de noodzaak om de bodemproductiviteit te verbeteren, zijn drijfveren voor precisielandbouw. Dat zal op haar beurt de winstgevendheid verbeteren. Onze klanten hebben slimme machines en naadloze gegevensoverdracht tussen machines en boerderijbeheersoftware nodig. Oplossingen van Valtra - zoals SmartTouch, automatische geleiding van Valtra Guide en slimme landbouwdiensten zoals Valtra Connect - helpen boeren om deze doelen te bereiken ”, zegt Mikko Lehikoinen, directeur Verkoop en marketing. "Het aandeel slimme oplossingen neemt snel toe en Valtra loopt voorop in de beweging.

Valtra viert 70-jarig jubileum - slimme oplossingen staan centraal in de groei

Dealers vormen een belangrijk onderdeel van de klantbeleving

Een cruciaal onderdeel van de klantervaring zijn professionele service, levering van onderdelen en tractorverkoop. Valtra heeft zijn distributienetwerk actief ontwikkeld. ”De verkoop- en servicemedewerkers van Valtra werken met nieuwe digitale tools die de klantervaring verbeteren en waarmee dealers nu onderhoudsbehoeften van tractoren kunnen voorkomen, precisielandbouwdiensten op afstand kunnen activeren of een tractor kunnen configureren met service- en financieringsopties die zijn afgestemd op de exacte behoefte van de boerderij. De klant kan er ook voor kiezen om extra functies op zijn SmartTouch-machine te activeren - de specificaties van de tractor kunnen worden uitgebreid en geüpgraded, afhankelijk van de slimme landbouwvereisten van de klant ”, aldus Lehikoinen.

De introductie van de nieuwe digitale tools is in 2020 begonnen bij geselecteerde Valtra-dealers in Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. De ontwikkeling en implementatie van de tools in heel Europa wordt in 2021 voortgezet. Er zijn ook veranderingen in het distributienetwerk van Valtra. Valtra vergroot de nabijheid tot klanten door de aanstelling van nieuwe distributeurs, bijvoorbeeld in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Irak. "Valtra is voor veel distributeurs een aantrekkelijke keuze geworden en we zijn vastbesloten om stappen te ondernemen om te groeien", zegt Lehikoinen.

Speciaal uitgerust jubileummodel in de T-serie

Ter gelegenheid van zijn 70e verjaardag zal Valtra 70 speciaal uitgeruste "Limited Redition" -trekkers produceren. Deze jubileummodellen zijn beschikbaar in de T-serie (T174e tot T254) en zullen wereldwijd worden verkocht. De speciaal uitgeruste jubileummodellen hebben een dieprode metallic lak die doet denken aan Valtra's roots 70 jaar geleden. De rode kleur komt ook naar voren in de details van de tractor, onder meer in de stiksels van het lederen interieur en de binnenverlichting. Het jubileummodel heeft zwarte velgen en een roestvrijstalen Limited Redition-badge