share

Valtra frontladers bieden verbeterde hydraulische capaciteit, zichtbaarheid en precisie

Tractor nodig?

Voorlader nodig?

Koop een Valtra!

Bij AGCO komt de boer op de eerste plaats. Een van Valtra's eerste ideeën is om het werk op de boerderij efficiënter te maken voor onze klanten. Dat wil zeggen: boeren en de loonwerkers die voor boeren werken!

Valmet (het bedrijf dat later uitgroeide tot Valtra) had met verschillende Finse bedrijven samengewerkt om het bedrijf van zijn klanten te laten groeien. De “voorlader” was een essentieel onderdeel van de werkmachines die nodig waren om het land op te bouwen. Boeren realiseerden zich in de jaren 1980 dat werk op de boerderij voornamelijk bestaat uit continu heffen, laden en transporteren. Op deze basis vonden de twee belangrijkste Scandinavische bedrijven in de industrie elkaar - en al aan het eind van de jaren 1980 kon het Finse Valmet in de fabriek gemonteerde voorladers van Zweedse makelij leveren - als een volledig geïntegreerd, compleet product, geassembleerd in één fabriek. De laders werden onmiddellijk een essentieel onderdeel van onze portfolio.

Vierwielaandrijving is essentieel voor voorladertrekkers

Valmet had veel geïnvesteerd in het concept van de vierwielaandrijving (4WD). Dit essentiële element maakte het mogelijk dat het idee van de voorlader goed werkte, omdat zware ladingen gemakkelijk aan de voorkant konden worden verplaatst. Daarna ging de aandacht naar de efficiëntie van de lader. De hefcapaciteit was “eenvoudig” te implementeren aan de laderzijde door hefcilinderafmetingen en materiaalsterkte toe te voegen. Grote hefcilinders vroegen echter om veel hydraulische pompcapaciteit. Dit is waar Valmet echt aan begon te werken rond dezelfde tijd dat we onze naam veranderden in Valtra. De pompcapaciteiten namen stap voor stap toe tot het niveau van vandaag - 100 liter per minuut kan zelfs in de kleinste modelseries worden bereikt. En dankzij het geïntegreerde concept heeft de voorlader geen invloed op de draaicirkel van Valtra.

Vermogen en efficiëntie in voorladertrekkers vereisen soepele, nauwkeurige besturing

Hoe dan ook, snelheid is niet alles: je moet het vermogen ook soepel kunnen regelen. Valtra is een pionier in de industrie door meer dan twintig jaar geleden elektronische besturing te introduceren. In recente generaties hebben we volledig geïntegreerde CAN-bus gestuurde elektrische kleppen, die de machinist de beste efficiëntie garanderen, of er nu snelle bewegingen voor het laden van grind of millimeternauwkeurigheid voor het hanteren van pallets nodig zijn. Het laden kan gemakkelijk versneld worden. Constante Variabele Transmissies (CVT's) en de meeste powershift-modellen hebben Valtra's gepatenteerde hydraulische assistent die het motortoerental regelt naar gelang de behoefte, terwijl de rijsnelheid stabiel blijft.  Geen enkele klant zou een aankoopbeslissing moeten nemen zonder eerst de elektronische armsteungestuurde voorladers van Valtra te testen - zelfs niet voor vermogens van 75 tot 305 pk!

Trekkers met meer pk als voorladers?

Ja! Zelfs 300+ pk! Velen denken misschien dat een voorlader essentieel is voor trekkers tot 150 pk, maar dat is niet langer het geval. In Scandinavië, waar de trekker plus voorlader al tientallen jaren wordt gebruikt voor sneeuwploegen, is de manier van denken anders. Zelfs in de melkveehouderij, als je niet tot extreme hoogten hoeft te heffen, is een verreiker niet altijd de juiste optie omdat deze het bulldozervermogen van een tractor mist. Daarom gebruiken grote kuilgrasboerderijen krachtige voorladers voor de silo, tenzij het bedrijf zo groot is dat er een industriële wiellader nodig is. Het multifunctionele tractorconcept van Valtra kan een echte kostenbesparing zijn.

Beter zicht betekent betere ergonomie

Verkopers van verreikers hebben het vaak over zichtbaarheid, maar in de meeste gevallen hebben ze niet met een Valtra gereden. Een deel van ons Scandinavische erfgoed is ergonomie. En dat betekent dat je je werk en werkplek moet kunnen zien, zelfs op minder zonnige dagen! Twintig jaar geleden beweerden onze klanten: “Valmet/Valtra heeft geen dakraam”. Maar sinds de vierde generatie Valtra-trekkers is het zicht naar voren geen probleem meer! In ons assortiment tractoren hebben we de grootste dakramen in de branche.  En laten we de voorruit niet vergeten, noch de grootte daarvan, noch de transparantie bij elk weertype. Valtra-trekkers hebben grote ruitenwissers en natuurlijk onze buitengewone cabineverwarming. Bij veel modellen kunt u zelfs een verwarmde voorruit kiezen uit de optielijst!

Tot slot, als de melkveehouder of vleesveehouder voer op maat voor het vee verwerkt, zal de optie Precisie heffen en laden van Valtra helpen om de juiste dosering in de menger aan te brengen.  Er is namelijk een zeer nauwkeurige weegschaal geïntegreerd, samen met vele andere handige functies. Een van de meest bijzondere functies van Valtra's Precisie heffen en laden is bijvoorbeeld de mogelijkheid om te traceren waar het voorladen heeft plaatsgevonden.  De boer kan dus eenvoudig bijhouden welke hoeveelheid van het zeer waardevolle voer nog in opslag is of is behandeld - en waar het zich nu bevindt. De gegevens die met de Precision Lift and Load worden gecontroleerd en vastgelegd, kunnen worden gebruikt voor rapportage en het nauwkeurig bijhouden van gegevens.

Af fabriek gemonteerd en volledig geïntegreerd, met extra opties

Omdat de Valtra-voorladers volledig geïntegreerd en af fabriek gemonteerd zijn, valt de eenheid onder één garantie en kan de kleur 1 op 1 worden aangepast door Valtra Unlimited. Met de X-kantelfunctie kan het laderwerktuig 20 graden zijwaarts worden gekanteld voor flexibeler laden en lossen. X-Tilt en speciale hydrauliek zijn ook verkrijgbaar bij Valtra Unlimited. Geïntegreerde voorladers zijn leverbaar voor Valtra A, G, N, T en Q serie trekkers. Kijk voor meer informatie op onze voorlader webpagina en vraag vandaag nog een demo aan.